Бренд - це торговий знак або назва компанії, у якого є сформований імідж і репутація. Також в поняття бренду входить логотип, фірмовий стиль і ознаки, які відрізняють його конкурентів. Для тих власників бізнесу, які хочуть вийти на новий рівень продажів і працювати в мережевому на довгострокових засадах - побудова і просування бренду вважаються одними з головних завдань. У даній статті ми розберемо, які існують канали для просування бренду, в чому їх особливості і як розробити ефективну маркетингову стратегію. Які маркетингові інструменти використовують для просування брендів? Всі канали для розкрутки торгових марок поділяють на дві великі групи: оффлайн (поза інтернетом) і онлайн-методи (в світовій мережі). Офлайн-канали, в свою чергу, класифікують на класичні (ATL) і точкові (ATL). До класичних оффлайн-інструментам розкрутки брендів відносять: рекламу на телебаченні і радіо; зовнішню рекламу; публікацію статей, оголошень в журналах, газетах та інших друкованих виданнях; рекламу на транспорті. Серед точкових оффлайн-методів, які спрямовані на певні групи потенційних клієнтів, виділяють директ-маркетинг, виставки, POS-матеріали, програми лояльності та інші. Максимальні результати просування показують саме класичні методи, так як дозволяють охопити набагато більше цільової аудиторії. На тлі розвитку інформаційних технологій особливої популярності зараз набирають саме онлайн-канали. Найбільш популярні серед них: пошукова оптимізація (SEO); контекстна і медійна реклама; вірусний і контент-маркетинг; просування в соціальних мережах (SMM); SERM (управління репутацією); ремаркетинг / ретаргетінг; комплексний мережевий маркетинг. Як показує практика, найкращих результатів розкрутки бренду допоможе досягти грамотне поєднання онлайн і оффлайн-каналів (в середньому, 70% на 30%). На відміну від оффлайн-інструментів, мережеві методи просування найбільш актуальні і відрізняються масою переваг: можливість взаємодії і комунікації з клієнтами за допомогою різних форм зворотного зв'язку; висока швидкість поширення рекламної інформації; можливість охоплення багатомільйонної аудиторії; контроль і оперативне управління рекламними процесами; можливість проведення досліджень, аналізу ефективності рекламних кампаній і коригування маркетингового плану. Ще одна перевага мережевого маркетингу полягає в його фінансової доступності. Застосування комплексу онлайн-інструментів (наприклад, контекстної реклами і пошукової оптимізації) обійдеться рекламодавцеві набагато дешевше, ніж реклама на телебаченні або радіо. Які методи використовують в рамках комплексного інтернет-маркетингу? Комплексний мережевий маркетинг полягає в одночасному використанні різних методів просування. В рамках комплексної інтернет-розкрутки можуть бути залучені такі маркетингові канали: SEO-оптимізація. Суть даного методу полягає у виведенні мережевий майданчика в лідируючі позиції пошукової видачі по певних ключових запитах. Основні переваги даного методу - цінова доступність і можливість отримання довгострокових результатів. Performance Marketing. Даний маркетинговий канал містить контекстну рекламу і відеорекламу в інтернеті. Суть контекстної реклами полягає в публікації текстових і банерних оголошень в результатах пошукової видачі та на сайтах партнерської мережі з оплатою за клік. Головне достоїнство даного маркетингового інструменту в тому, що реклама впливає на певну аудиторію, яка готова до укладення угоди. Медійна реклама. Цей канал просування призначений для формування стійкої позиції бренду на ринку, підвищення його впізнаваності. Досягти бажаних результатів можна тільки при численних показах реклами з паралельним підключенням ремаркетингу. Вірусний маркетинг. Даний інструмент просування на увазі публікацію контенту (роликів, додатків, мемів і т. Д.) Для стимуляції інтересів потенційних клієнтів. Також в комплекс інтернет-маркетингу може входити SMM (просування в соціальних мережах) і PR (публікація статей на авторитетних сайтах, форумах, блогах і інших мережевих майданчиках). Поєднання тих чи інших каналів визначається індивідуально. При цьому кількість використовуваних інструментів може коригуватися в міру просування бренду (це робиться на підставі результатів, отриманих в процесі аналізу ефективності рекламних кампаній). Порядок розробки стратегії просування бренду в інтернеті Єдиного загальноприйнятого алгоритму брендингу не існує. Вибір тактики просування залежить від специфіки бізнесу, поставлених задач, бюджету та інших факторів. Процес розробки маркетингової стратегії включає наступні послідовні етапи: дослідження ринку, визначення поточного рівня попиту на товар або послугу, ставлення споживачів до бренду; оцінка діяльності конкурентів, аналіз їх сильних і слабких сторін, а також використовуваних маркетингових інструментів; постановка цілей і завдань просування - формування позитивного іміджу підприємства, підвищення впізнаваності бренду і лояльності споживачів, залучення нових клієнтів і т.д .; визначення цільової аудиторії, аналіз її потреб, інтересів, а також демографічних, географічних та інших показників; розробка стратегії просування - розкрутка торгових марок можлива 4-ма способами: шляхом витягування, проштовхування, диверсифікації та розвитку (перші два методи вважаються найбільш дієвими); формування бюджету; вибір комунікаційних інструментів (чат-боти, онлайн-консультанти, форма зворотного зв'язку і т. д.). Завершальний етап - вибір найбільш ефективних каналів і методів просування. Розкрутка бренду - процес тривалий і складний, який вимагає певних знань і умінь. Самостійно впоратися з таким завданням досить складно. Найдоцільніше скористатися послугами рекламних агентств (якщо дозволяє фінансове становище). Співробітники таких студій візьмуть на себе всі роботи з маркетингових досліджень, розробки стратегії і тактики просування, а також запуску і ведення рекламних кампаній. Також у нас є цікавий матеріал про контекстну і таргетировану рекламу та їх особливості.