Одним з найбільш популярних методів просування будь-яких видів мережевих ресурсів вважається платна реклама . Одні підприємці вибирають рекламу у блогерів, інші рекламують свої послуги та товари через телебачення або ЗМІ. Існують також універсальні маркетингові інструменти - таргетована і контекстна реклама. Кожна з рекламних кампаній відрізняється своєю специфікою і настройками. У цій статті розглянемо, що являє собою один і інший спосіб мережевого маркетингу, в чому між ними різниця і схожість. Що таке таргетована і контекстна реклама, яку мету вони переслідують? Таргетинг - маркетинговий інструмент, який використовують для розкрутки сайтів в соціальних мережах ( Facebook , Instagram і т. Д.) Шляхом публікації рекламних оголошень в стрічках і спеціальних блоках. Перед налаштуванням кампанії здійснюється попередній аналіз цільової аудиторії, вивчення її демографічних, географічних, тимчасових і інших ознак. Контекстна реклама полягає в розміщенні оголошень в результатах органічної видачі та на сайтах партнерської мережі за конкретними пошуковими запитами. Налаштування кампанії здійснюється після збору та аналізу ключових фраз, за якими користувачі будуть знаходити потрібний товар або послугу. Дуже часто обидва види рекламних кампаній ототожнюють, що пов'язано з досягненням ними однакових цілей. Запуск контекстної та таргетированной реклами дозволяє вирішити такі завдання: залучити нових клієнтів; розширити географію бізнесу; підвищити лояльність споживачів; залучити трафік; розширити контактну базу; презентувати новий продукт або послугу цільової аудиторії; отримати перевагу перед конкурентами та т. д. Попри виконання одних і тих же функцій, таргетинг і контекст мають суттєві відмінності, які полягають в наступних аспектах: особливості налаштувань і запуску рекламних кампаній; специфіку формування портретів ЦА; типах реалізованих товарів, послуг; виборі майданчиків; форматі подачі оголошень; оплаті вартості кліків / показів. Контекстна та таргетована реклама відносяться до платних маркетингових інструментів. Ще одна їх особливість в тому, що вони прив'язані до бюджету і діють рівно стільки, скільки рекламодавець вкладається в рекламу. Як тільки інвестовані кошти закінчуються, покази рекламних оголошень припиняються. Порівняльна характеристика таргетированной і контекстної реклами Щоб зрозуміти, який з представлених маркетингових інструментів буде найбільш рентабельним для розкрутки мережевий платформи, важливо розуміти специфіку налаштування та застосування обох рекламних кампаній по тим чи іншим показникам. Портрети цільових аудиторій Контекстну рекламу використовують для роботи з гарячими клієнтами. Це та цільова аудиторія, яка готова зробити покупку, скористатися тією чи іншою послугою. Як тільки користувач вбиває в пошук потрібний запит і бачить відповідну пропозицію, відразу ж переходить по ньому і виконує цільове дію (оформляє замовлення, реєструється на сайті, здійснює дзвінок і т. Д.). Контекстна реклама найкраще підходить для продажу разових, великогабаритних виробів (це може бути меблі, нерухомість, різне обладнання та ін.). Таргетинг , своєю чергою, призначений для роботи з теплими та холодними клієнтами. Таргетовану рекламу використовують для інформування потенційних клієнтів про товари, залучення уваги та спонукання до вчинення цільової дії. За допомогою таких рекламних кампаній краще реалізувати товари масового споживання (одяг, косметику, постільну білизну, дитячі іграшки, харчові продукти й т. Д.). Також вони підходять для реклами манікюрних кабінетів, косметологічних клінік, салонів та інших видів послуг. Безсумнівно, обидва маркетингових інструмента підійдуть для продажу будь-яких послуг і товарів. Однак, багато що визначається типом продукту, поставленими цілями, бюджетом і термінами. Наприклад, шанси продати квартиру в Києві за допомогою контекстної реклами набагато вище, ніж через соціальні мережі. Вибір форматів для публікації рекламних оголошень Контекстна реклама може бути текстовою, медійною та банерною. Орієнтування відрізняється більш широким вибором форматів. Рекламні пропозиції можуть публікуватися в таких форматах, як відео, що зникає історія, каруселі з фотографіями, стрічка і т.д. Характер оголошень Публікації в пошукових системах представлені місткими та короткими описами, де обов'язково мають бути присутні ключові запити. Що стосується таргетингу, тут потрібен особливий підхід до створення оголошень. Вони повинні бути чіплятися і спонукають до покупки. Вартість кліків/переходів і конверсії Контекстна реклама характеризується високими цінами та більш високими конверсіями. У націлення все навпаки, що обумовлено поведінкою, інтересами та потребами цільової аудиторії. Ще потрібно звернути увагу на той факт, що в соціальних мережах контекстна реклама не працює. За допомогою таргетингу можна подати рекламу про тематичні фестивалі, вебінарі, конференції або іншому заході, що дозволяє залучити потрібну аудиторію. Декілька рекомендацій по запуску і ведення рекламних кампаній Щоб досягти максимально ефективних і швидких результатів розкрутки, обидва маркетингових інструмента можна комбінувати (за умови, що дозволяє бюджет). Для цього можна скористатися наступним алгоритмом: залучити на ресурс гарячу аудиторію за допомогою контекстної реклами; запустити ремаркетинг, орієнтований на тих користувачів, які вже відвідували майданчик, але з тієї чи іншої причини покинули її, не зробивши цільове дію; залучити трафік з соцмереж, орієнтуючись на теплу і холодну аудиторію. Під час налаштування кампаній не варто забувати про тести і моніторингу ефективності реклами. Подібний підхід допоможе визначитися з найбільш перспективними каналами просування і грамотно розпоряджатися бюджетом.