2020 рік уніс масу корективів в життя людей. Безсумнівно, ці зміни вплинули й на мережевий маркетинг. Одні підприємства зазнали краху, інші знизили витрати на розкрутку, треті - навпаки, збільшили рекламний бюджет, що принесло свої плоди у вигляді збільшення прибутку. Як показує статистика, продажу через інтернет у 2020 році зросли на 58,5%. До початку пандемії покупки в режимі онлайн здійснювали близько 18% населення. У період самоізоляції це число збільшилося до 64%. На тлі різкої зміни ринку почали з'являтися нові тенденції розвитку інтернет-маркетингу. У даній статті ми розглянемо 10 трендів, які, на нашу думку, будуть актуальні у 2021 році. Відеоконтент У порівнянні з текстами, ілюстраціями, інфографікою та іншими видами контенту, відеоматеріал вважається більш складним і витратним. Однак йому слід віддати належне. Візуальне надання послуги або продукту викликає більше інтересу з боку користувачів. Ті власники бізнесу, які почнуть рекламувати свої товари за допомогою відеоконтенту, безсумнівно, залишаться в плюсі. Наприклад, є автомайстерня. Що краще зайде потенційним клієнтам? - звичайний текст про послуги та команді професіоналів або відео, на якому буде представлений сам салон, його атмосфера, використовуване обладнання, процес роботи фахівців. Безсумнівно, відеоконтент приверне більше уваги й довіри з боку цільової аудиторії. Крім того, наявність відео позитивно впливає на ранжування сайту в результатах пошукової видачі. Аудіоконтент Сьогодні все більше людей вважає за краще спілкуватися через голосові повідомлення в різних месенджерах. Також почали з'являтися соціальні мережі в аудіоформаті. Однією з них вважається Clubhouse. Багато засобів масової інформації, видавництва та автора книг воліють переводити свої матеріали в формат аудіо, що значно дозволяє розширити аудиторію. В мережевому маркетингу аудіоконтент розповсюджений не масово, тому може показати непогані результати по залученню клієнтів і розкручування інтернет-проєктів. Контент, який створюють користувачі Такий формат співпраці між споживачами та постачальниками послуг або товарів вигідний для обох сторін. У чому його суть? Розглянемо на прикладі. Є магазин одягу. Якщо покупець погодиться зробити відгук про куплений товар, він отримає його зі знижкою. Це може бути розповідь, фото в одязі, відеоролик з розпакуванням або приміркою і т. Д. В результаті, клієнт отримує товар за більш привабливою ціною, а фірма - безкоштовний контент. Такий матеріал допоможе не тільки підвищити довіру з боку потенційних клієнтів, але і зміцнити позиції бренду на ринку. Екосистема Власникам мережевого бізнесу важливо забезпечити належний рівень комунікації з аудиторією. Найкраще використовувати кілька різних каналів. Робити це можна за допомогою: статей на сторінках ресурсу; відеоконтенту на YouTube, Rutube і т.д.; соціальних мереж; месенджерів; сервісів питання-відповідь; сторонніх майданчиків та інших інструментів. У міру розвитку технологій таких каналів з'являється все більше і більше. Головне - знайти найбільш ефективні способи, які максимально підходять специфіці бізнесу і будуть задовольняти потреби користувачів. Особа бренду Раніше всі сайти, товари та реклама демонструвалися без будь-яких особистостей. Сьогодні аудиторія жадає осіб і максимальної відкритості. Не обов'язково фотографувати керівника в діловому костюмі й викладати знімки на сайт. Можна показати всю команду, робочі моменти, життя поза роботою, проведення різних заходів. Чим ближче компанії будуть до своїх клієнтів, тим лояльніше цільова аудиторія буде ставитися до них. Персоналізація контенту Найбільш ефективним рекламна пропозиція буде в разі його персоналізації. Існує маса способів. Наприклад, під час налаштування націлювання в спільнотах можна підставляти конкретне ім'я. При використанні поштових розсилок надається можливість персонального звернення до користувача. Навіть в ролику або презентації можна особисто звернутися до аудиторії, що безсумнівно вплине на сприйняття відеоконтенту. Віртуальна реальність Відкривачем у своїй ніші став один з найбільших інтернет-магазинів в Росії та СНД Lamoda. У нього з'явилася унікальна функція примірки кросівок не виходячи з дому. Для цього потрібно просто навести камеру на ногу. Якби ця можливість віртуальної реальності була реалізована і в інших сферах, це було б феноменально. Наприклад, сімейна пара вибирає ліжко в спальню, але переживає, що вподобана модель не підійде до інтер'єру. Досить взяти телефон, навести на кімнату і побачити, як меблі буде виглядати в загальній стилістиці. Нові алгоритми пошукових машин Починаючи з травня 2021 року в Google були запущені нові алгоритми виведення сайтів в результати пошукової видачі. З огляду на особливості внесених змін, при пошуковому просуванні мережевих платформ особливу увагу потрібно приділити: швидкості завантаження ресурсу; часу очікування від моменту відвідування користувачем сайту до початку з ним взаємодії; стабільності верстки. Також потрібно пропрацювати елементи мережевого майданчика. Навігація, структура повинні бути зрозумілими та зручними. Співпраця з маркетплейсамі Далеко не у всіх власників бізнесу є свій мережевий майданчик, який приносить стабільний трафік і приваблює клієнтів. Для представників середнього і малого бізнесу є можливість продажу своїх товарів і послуг у світовій павутині через маркетплейси. Підприємцю не потрібно займатися налаштуванням платежів і доставкою. Все це робиться за допомогою спеціального майданчика. Сарафанне радіо Застосування даного каналу інтернет-маркетингу пов'язано з високим зростанням вартості кліка і збільшенням бюджетів на рекламні кампанії. Щоб досягти ефекту сарафанного радіо, достатньо лише перевершити очікування клієнта. В результаті він рекомендуватиме товар або послугу свої рідним, друзям і колегам. Також потрібно працювати над тим, щоб клієнт знову і знову звертався саме в одну компанію (наприклад, можна надати знижку 10% на наступну покупку, організувати акцію 2 + 1 і т.д.). На закінчення Це приблизний список трендів, які будуть актуальні в цьому році. Можливо, якийсь із них не виправдає себе або іншої, якого немає в рейтингу, перевершить всі очікування. Побачимо згодом. Також рекомендуємо вам ознайомитися з нашою статтею про методи просування бренду в інтернеті, доступною за посиланням.