З кожним роком конкуренція у бізнесі зростає. Не виняток і сфера бьюті промисловості. Тому, якщо є бажання відкрити власний салон краси та закріпитися на наявному ринку, реалізувати цей процес буде не так просто, якщо не виконати планомірний, логічний та необхідний розвиток. Для цього має бути створена перевірена маркетингова стратегія, яка сприятиме тому, що салон краси розвиватиметься і не стоятиме на одному місці. Основні етапи розвитку салону краси Певна категорія керівників у процесі розвитку власного салону краси застосовує лише обмежені способи та методики. Але крім них є й інші маркетингові рішення, які сприятимуть як нарощування річного обороту коштів, а й загальному вдосконаленню бізнесу. Перед тим, як приступати до застосування певних методик та технік розвитку для салону краси, необхідно виконати певну кількість ключових кроків, коштом яких просування буде ефективним та результативним. 1. Проведення якісного аналізу активної аудиторії клієнтів, яка користується послугами салону краси - на цьому етапі дуже важливо визначити яку кількість людей систематично користується послугами салону, показники співвідношення первинних клієнтів до постійних або ж втрачених відвідувачів, розрахунок середньої кількості клієнтів, які ходять до салону у певний часовий час. проміжок, кількісні показники нових клієнтів, і навіть середній чек, який формується майстром після виконання. Саме ці параметри належать до категорії базових, тому що на їх основі здійснюється планування заходів, спрямованих на розвиток салону краси. 2. Розробка маркетингового плану та стратегії – на їх основі розробляється гнучка система лояльності, яка може використовуватись клієнтами. Тут виділяється чіткий комплекс послуг, можливість впровадження дисконтних карток або подарункових сертифікатів. 3. Розрахунок показників ступеня завантаженості салону краси в певний часовий проміжок, а також простий заклад або конкретного майстра - на цьому етапі важливо розібратися з тим, які послуги є найбільш популярними, а які менш популярними, щоб внести певні коригування та правки. 4. Прорахунок майбутнього бюджету на реалізацію різних рекламних акцій, а також проведення аналізу ефективності заходів, які були проведені раніше. 5. Реалізація оцінки стану, в якому знаходяться конкуренти, а також їх пропозицій на сучасному ринку послуг. Це дозволяє максимально правильно розрахувати собівартість запропонованих процедур, а також виконати коригування наявного прайсу. Докладно про те, як провести аналіз сайтів конкурентів – ми також розповіли у нашому блозі. 6. Визначення сильних і слабких сторін конкурентів, що сприятиме побудові власної політики, завдяки якій у сфері бьюті індустрії з'явиться можливість зайняти власну вільну нішу. При реалізації цього етапу кожен бізнесмен повинен керуватися попитом конкретних послуг серед потенційних клієнтів. 7. Підготовка прайс-листа - вибір цін за певними розділами або послуг повинен бути максимально гнучким, що дає можливість здійснити свій вибір абсолютно кожному клієнту незалежно від його платоспроможності. Потрібно зробити все можливе для того, щоб якість послуг була хороша, а вартість представлена різними ціновими категоріями. 8. Формування особистої пропозиції або індивідуального пакета послуг для кожного потенційного клієнта - для цього можна застосовувати такі сучасні комунікаційні засоби, як телефонні дзвінки та SMS-повідомлення. 9. Розширення асортименту продукції та послуг, пропозиція клієнтам безоплатної доставки, а також розробка максимально зручної системи оформлення замовлення за допомогою створення власного сайту. 10. Розподіл грошових витрат за важливістю - насамперед необхідно виділити найпріоритетніші категорії, а також постаратися скоротити фінансові витрати коштом пошуку найбільш доступного за вартістю постачальника матеріалів. Не виключається можливість оптимізації витрат на обладнання, різні витратні матеріали або навчання персоналу, що працює в салоні краси Дотримуючись всіх перерахованих вище етапів, можна сприяти максимально ефективному розвитку будь-якого салону краси. Особливості алгоритму розробки маркетингового плану у розвиток салону краси При необхідності розробити ефективний маркетинговий план для розвитку власного салону краси потрібно позначити ключові моменти, які заслуговують на особливу увагу. Перед створенням маркетингової стратегії дуже важливо відповісти на такі питання: з якою метою було відкрито салон краси; хто виступатиме як основний клієнт; які особливості салону краси можуть мати очах потенційного клієнта як незаперечних переваг проти конкурентів; яка основна цінність може бути запропонована клієнту; який спектр послуг ніколи не надаватиметься. Також важливо пам'ятати про те, що кожен підприємець насамперед повинен поставити перед собою два типи основних цілей: маркетингові та бізнес-цілі, кожна з яких має бути прописана максимально докладно. Усі формулювання цілей мають бути чіткими та конкретними, щоб результати не вийшли розмитими. Особливість бізнес-мети пов'язана зі збільшенням рівня продажів, прибутку, а також показників рентабельності. Що ж до маркетингових цілей, всі вони стосуються розробки послуг і товарів гарного позиціювання проти тих пропозицій, які з боку потенційних конкурентів.