При реалізації такого процесу, як просування сайту, дуже важливо розуміти, хто виступатиме як потенційні конкуренти. Для цього необхідно вивчити їх сайти, які виступатимуть як найцінніший матеріал. У процесі проведеного аналізу це дасть змогу виконати таку процедуру, як нарощування трафіку, збільшення продажів та отримання нових клієнтів. Тому дуже важливо дати раду тому, як правильно реалізувати аналіз сайтів конкурентів, і що можна отримати від виконання цієї процедури. Аналіз сайтів конкурентів та їх основні переваги При виконанні аналізу сайту конкурентів є можливість розраховувати на отримання таких переваг: виявлення стратегій, через яку відбувається розвиток веб-ресурсів потенційного конкурента для подальшого використання у власній діяльності; пошук серед широкого списку конкурентів якісних донорів, які використовуються для власного веб-ресурсу; розуміння загальної ситуації на наявному ринку з розробкою перспектив подальшого розвитку сайту. Попри те що, що процес аналізу конкурентів належить до категорії непростих і досить трудомістких, реалізувати його можна, якщо розібратися в цьому питанні покроково. Проведення аналізу конкурентів та ринку Для реалізації такого процесу, як аналіз конкурентів певного сайту, що знаходиться на лідируючих позиціях у пошуковій системі, можуть бути використані різні методи. Серед тих, які належить до списку найпростіших, можна зарахувати такі: ручний пошук, пов'язаний з вивченням топ-10 пошукових видач у системі - особливість цього методу полягає в тому, що у разі введення в рядок пошуку певного запиту, пошуковою машиною буде видано певну кількість сайтів, що проходять по ньому ранжуванням. Це дозволить зрозуміти, наскільки конкурентною є обрана тематика; використання сервісу Serpstat - це спеціальний ресурс, який надає можливість якнайшвидшого аналізу тих ключових слів, які запитуються. Програма відразу ж видає сайти конкурентів, які видно в пошуковій системі. Також за допомогою використання цього сервісу кожна людина має можливість зрозуміти, наскільки певна тематика сайту є конкурентною. За допомогою застосування перерахованих вище методів є можливість визначити конкурентів у обраній тематиці та ознайомитися зі стратегіями, що застосовуються для їх просування, або навпаки не допустити повторення помилок конкурентів. Оптимізація сайту та її внутрішній аналіз Щоб реалізувати якісне просування веб-сайту, варто виконати правильну та грамотну оптимізацію. Серед властивостей оптимізації, куди варто звертати увагу, виділяють такі: відсутність незаповнених тайтл та дескрипшн - грамотний оптимізатор знає, що дуже важливо прописувати ключові слова та заповнювати дескрипшн, тому що у просуванні сайту їм належить особлива роль; присутність у мета-тегах ключових слів - їх наявність сприятиме максимально ефективному просуванню сайту; оптимізація як цільових сторінок, так й тексту, розташованого ними - у процесі аналізу сайтів конкурентів важливо подивитися те, чи є текст, розташований сторінках, оптимізованим. Якщо, крім заповнених ключових слів і мета-тегів, присутні оптимізовані та грамотні тексти з високими показниками унікальності, це говорить про грамотно виконану оптимізацію веб-ресурсу. Якщо якісно виконати аналіз такого показника, як внутрішня оптимізація, можна ознайомитися з особливостями основних товарних категорій, на які здійснюють базовий наголос конкуренти, успішністю їх роботи, а також нюансами, на які варто звернути увагу в процесі просування власного ресурсу. Зовнішня оптимізація та її аналіз Для розуміння того, як конкуренти представляють власні ресурси у пошуковій системі, необхідно реалізувати аналіз так званої зовнішньої оптимізації. У його проведення слід дивитися такі особливості: наявність веб-ресурсу в різних пошукових каталогах, що відповідатиме за його видимість у пошукових системах; наявність зручних та красивих сніппетів, що є зручним та привабливим для використання потенційними клієнтами; нарощування посилальної ваги. На особливу увагу заслуговує посилальна маса в процесі просування, оскільки при її правильному аналізі можна зрозуміти, якою має бути якість використовуваних посилань та їх кількість. Для перевірки показників маси посилань можна використовувати такий ресурс, як ahrefs. Аналіз інших видів просування, які можуть застосовуватися потенційними конкурентами Попри те, що SEO просування знаходиться в основі, кожен власник веб-ресурсу повинен розуміти, які варіанти просування можуть застосовуватися конкурентами. Сюди можна віднести SMM та контекстну рекламу, а також інші методи, які дають змогу отримати максимально чітку картинку діяльності конкурентів. Щоб перевірити, чи використовується конкурентом контекстна реклама, можна використовувати ресурс Serpstat. У процесі аналізу сайту конкурента в результаті отримання звіту буде видано результат, у якому будуть вказані ключові слова та фрази, за якими відбувається використання контекстної реклами. Якщо ж натиснути кнопку “Показати все”, є можливість ознайомитися з основними текстами оголошень, які застосовуються конкурентами для просування. Також не варто забувати й про SMM. Сюди можна віднести просування за допомогою використання спільнот та груп у різних соціальних мережах. Тут важливо проаналізувати, наскільки часто відбувається оновлення контенту та скільки передплатників мають конкуренти. Таким чином, провівши докладний аналіз конкурентів, ви зможете сформувати маркетингову стратегію і в перспективі "наздогнати" та обійти аналізовані сайти.