301 редирект - код, який приписують для серверного перенаправлення користувача і пошукової машини з однієї адреси (як правило, старого) на інший. Згідно веб-стандартам, він означає постійну зміну адреси. Перенаправлення може використовуватися для склеювання дзеркал. Воно забезпечує переклад з різних видів url (з www, без нього, http, https) на один. Цей підхід застосовується в SEO для передачі посилальної маси на одну версію сторінки, яка фактично отримує кращі позиції ранжирування.
При використанні даного коду важливо розуміти, що пошукові системи враховують різні аспекти упорядкування інформації, в тому числі схожість сторінок, між якими здійснюється редирект. Це означає, що переклад з url старого сайту на головну нового не принесе ваги. В окремих випадках подібний підхід може розглядатися як дорвей, яку не дуже люблять пошукові системи, знижуючи позиції в пошуковій видачі. Якщо редирект здійснюється між головними сторінками з різними url, та, на яку переводять з усіх інших, отримує до 85% ваги (в окремих випадках 90-99%).
Стимуляція переходу на https від Google
На початку року один з найпопулярніших пошуковиків зазнав кардинальних змін. Google стимулює перехід сайтів на безпечний протокол https. Для збереження посилальної маси використовується 301 редирект. Це актуально, коли користувачі вводять url або здійснюють вхід з http в адресі.
Google обіцяє незначне покращення позицій сайтам з безпечним шифруванням. Однак, за раніше діючим стандартам, результатом використання 301 редиректу ставала втрата до 15% посилальної ваги. У зв'язку з цим у 2016 році компанія запустила новий підхід до розподілу PageRank:
-
301 редирект - 100% ваги (компенсує втрати при переході на https);
-
302 редирект (тимчасова переадресація) - 100% ваги;
-
307 і 3хх редиректи - 100% передача ваги.
Раніше 85% давав тільки 301 редирект, інші - 0%.
Завдяки цьому в рамках пошукової системи при переході на https можна зберегти до 85% посилальної маси, піднявши позиції в пошуковому ранжируванні. Численні досліди доводять результативність такого підходу за умови правильного застосування переадресації.
Нюанси https і редиректу
При переході на https і використанні 301 редиректу необхідно розуміти, що переадресація - веб-стандарт, на який компанії і пошукові системи реагують неоднаково. Google обіцяє 100% передачу ваги сторінки, але інші пошукові системи і соціальні мережі можуть працювати інакше. Якщо головний серед просування - Гугл, перехід на https стане необхідним заходом, що підвищує безпеку ресурсу і зберігає PageRank. При розкручуванні в інших пошукових мережах може простежуватися невелике падіння PR.
Що потрібно розуміти:
-
використання редиректу завжди ризик для SEO;
-
переважним залишається 301 редирект. Решта 3хх передають вагу тільки в рамках пошукача від Гугл;
-
правила використання переадресації не змінилися. Вага переноситься між сторінками з однаковим контентом;
-
https - більш безпечний протокол. Але перехід на нього може спричинити невеликі втрати PR.
Вибір головного url сторінки
Здійснюючи 301 редирект з однієї сторінки, що має різні адреси, необхідно правильно вибрати головний url. Що слід врахувати:
-
який варіант адреси має кращі позиції в пошуковій системі;
-
у якого варіанту url проіндексовано більше сторінок.
При використанні https адресу з цим протоколом (c www або без нього) повинен бути пріоритетним. Якщо є сумніви - реалізацію даного завдання слід делегувати компетентним фахівцям.