Попри негативне ставлення до подібних повідомлень електронною поштою, багато компаній, як і раніше, використовують розсилки для ведення маркетингової діяльності. Щоб задовольнити свої бізнес-інтереси, практикується відправка рекламного спаму тим клієнтам, які не дали своєї згоди на це або вона здійснюється всім підряд абонентам з клієнтської бази даних. Відповідно до пункту №118 Закону України «Про електронні комунікації», Спамом називається небажане масове розсилання рекламних повідомлень або електронних листів у текстовому або мультимедійному форматі особам, які не виявили свого бажання на їх отримання. Під цю ухвалу, однак, не підпадають повідомлення від компаній та організацій, які є постачальниками телекомунікаційних послуг, а також державних установ, пов'язаних із питаннями їх діяльності. Як електронне розсилання регламентується у світі У різних країнах існують різні адміністративні інструменти, які контролюють електронні розсилання рекламного характеру. Наприклад, США таким є закон CAN-SPAM ACT. Незважаючи на жорсткі покарання за порушення правил (розмір штрафу може перевищити суму в 40 000 доларів), він таки надає можливість здійснювати надсилання повідомлень різним абонентам, але за обов'язкового дотримання умови, що адресат зможе будь-якої миті відмовитися від їх отримання. Для Євросоюзу актуальною є дія регламенту GDPR, За допомогою якого забезпечується захист персональної інформації інтернет-користувачів. На відміну від американського закону, він за порушення порядку використання персональних даних передбачає штрафні санкції, які можуть становити близько 20 мільйонів євро. Тому, щоб не виникало незапланованих витрат у вигляді штрафів, потрібне однозначне усвідомлення його положень, оскільки вони послужили зразком для написання аналогічного закону в нашій країні, який набуде чинності вже з початку 2022 року. Які зміни будуть? Насамперед, передбачена заборона свідомо продуманої розсилки рекламних повідомлень на акаунти користувачів у месенджерах, соціальних мережах та електронній пошті, що пропонують покупку будь-яких товарів чи послуг, без попереднього схвалення адресата. Але, з іншого боку, він не забороняє відсилати до 5 повідомлень включно на ту саму електронну адресу. При цьому в документі не зазначено спосіб отримання згоди з боку одержувача повідомлень. Наступним пунктом є те, що надіслане повідомлення має надавати гарантовану можливість абоненту відписатися від отримання повідомлень у будь-який зручний для нього момент. Тому необхідно приділяти пильну увагу зручності розташування посилання для відмови в тілі повідомлення. Крім цього не забороняється листування особистого характеру, яке не має комерційного підтексту. Які будуть штрафи У цьому законі покарання передбачено за розсилку повідомлень як, а недотримання прав споживачів і порушення правил надання рекламної інформації. Таким чином несумлінним компаніям загрожує: заборона використання IP-адреси або номера телефону, з яких проводилося надсилання спам-повідомлень; штраф у розмірі від 5 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян, що становить суму від 85 до 8500 гривень; штраф за недотримання правил реклами у розмірі, що становить п'ятикратну вартість розсилки, але не менше ніж 5000 гривень. Тому, щоб убезпечити себе від штрафних санкцій, маркетинговим відділам компаній необхідно визначити законні методи формування клієнтської бази даних для розсилки рекламних повідомлень.