AMP сторінки (Accelerated Mobile Pages). У чому переваги та недоліки? SEO – Evolution SEO – Evolution

AMP сторінки (Accelerated Mobile Pages). У чому переваги та недоліки?

AMP_1Accelerated Mobile Pages (AMP) - стандарт Google, анонсований в кінці 2015. Він сприяє створенню спеціальних версій сторінок, які швидко завантажуються на мобільні пристрої.

Технологія не стала нововведенням. Подібний підхід використовувався 15 років тому на зорі WAP, коли мобільний інтернет був повільним і дорогим.

Принцип залишився незмінним. Стандарт накладає ряд обмежень на використовуваний код. Він пропонує адаптований AMP HTML, AMP JS і AMP Cache для верстки. Використовувати сторонні бібліотеки не вийде.

Все зроблено так, щоб сторінки завантажувалися максимально швидко. У певних випадках швидкість збільшується на 40%. Різниця при ручному тестуванні відчутна. Користувачам мобільних пристроїв має бути комфортно. Вони не повинні слідкувати за сторінками, що завантажуються і ганятися за спливаючими рекламними вікнами.

Результат виглядає вражаюче, але істотно страждає дизайн сторінок. Складається відчуття, що швидкий мобільний веб відправляє нас в минуле. Від впровадження і поширення цієї технології постраждають ресурси, які заробляють на рекламній площі. Можливість проявити себе втратять сайти, дизайн яких є частиною УТП. AMP не дасть гарного, динамічного оформлення.

Переваги AMP

AMP_2Accelerated Mobile Pages має незаперечні переваги і цікаві перспективи:

  • сайти працюють швидше. Поліпшується UX. Завдяки цьому користувачі відчувають себе комфортно. Зручність взаємодії може стати суттєвою конкурентною перевагою;

  • швидкість завантаження сторінки впливає на ранжування. Google приділяє більше уваги ресурсам, які працюють швидко. Завдяки оптимізації мобільної версії з використанням нової технології можна домогтися значного збільшення конверсії;

  • великі пошукові системи роблять ставку на мобільний інтернет. Це обумовлено неухильно зростаючим відсотком продажів товарів з мобільних пристроїв. Люди використовують їх для здійснення покупок, під час очікування в чергах і поїздках. Багато прогнозів говорять про подальше підвищення значення мобільного інтернету;

  • AMP - розробка Google. При складанні SERP компанія буде приділяти більше уваги сторінкам, створеним за допомогою даної технології. Користувачі мобільних пристроїв могли помітити, скільки сайтів з відповідною відміткою з'являється в пошуковій видачі.

Недоліки AMP

AMP_3AMP має ряд недоліків. На даний момент не існує універсальних рішень, здатних задовольнити всіх користувачів. Виникає питання пошуку кращих інструментів. Відповідь індивідуальна для кожного власника сайту.

Недоліки AMP:

  • перехід на цю технологію існуючих сайтів (створення спеціальної мобільної сторінки, склеєної з основною через лінк) потребує значних фінансових витрат;

  • технологія не досконала. Простежуються проблеми в роботі;

  • відсутня підтримка I.E.11. У найближчому майбутньому сайти на Windows Phone будуть відображатися і завантажуватися, як раніше. Це актуально, якщо в процесі верстки використовувався стандарт AMP.

Очевидний висновок

Швидше за все, дана технологія не буде використовуватися повсюдно. Вона представляється зручним рішенням для оптимізації сторінок, які містять виключно контент. Такий підхід хороший для блогу, стрічки новин та інших інформаційних елементів. Для посадочних сторінок, головна особливість яких - ексклюзивний дизайн, AMP не підходить в принципі.

Перехід може спроститися для користувачів CMS. Зараз є відповідні плагіни для WP, Joomla, Drupal.

Поділитися в соц.сетях