Алгоритм Google Mobile-Friendly введен у 2015 році. Він призначений для поліпшення ранжирування в пошуковій видачі на мобільних пристроях. Його суть полягає в перевірці сайту на відповідність певним критеріям, що забезпечує комфорт перегляду контенту на смартфонах і планшетах. Ресурси які успішно пройшли подібну перевірку отримали можливість зайняти більш високі позиції, зсунувши тих, кому не вдалося це зробити.

Google Mobile-Friendly не грає ключову роль в ранжуванні. Він може лише незначно поліпшити поточні позиції. Найбільш значущими залишаються критерії, які використовувалися пошуковими машинами раніше.

Причина появи алгоритму - постійне зростання відсотка пошукових запитів з мобільних пристроїв. У багатьох країнах він вище, ніж у десктопів. Тому компанія, чия мета - надати комфортні умови для користувача, постійно веде роботу в напрямку мобільного пошуку.

На що звертає увагу Google Mobile-Friendly

Googlebot перевіряє сторінку на наступні критерії:

  • наявність flash. Більшість мобільних браузерів не підтримує цю технологію. Тому реалізований з її допомогою функціонал недоступний власникам смартфонів;

  • адаптивність області перегляду. Відсутність настройки ширини і співвідношення контенту для різних розмірів екранів робить негативний вплив на зручність перегляду контенту. Існує кілька варіантів реалізації цього завдання. Вибір залежить від можливостей і цілей ресурсу;

  • горизонтальний скролінг. Негативний фактор. Його незручно використовувати на мобільних пристроях. Прокрутка в сторону погіршує комфорт сприйняття контенту;

  • розташування інтерактивних елементів. Якщо посилання, кнопки, перемикачі і чекбокси мають невеликі розміри або розташовані надто близько, користувачам з сенсорними екранами буде незручно на них натискати;

  • розмір шрифту. Мінімальний допустимий параметр для мобільних пристроїв - 12px. Якщо неадаптован а сторінка буде відображатися на екрані цілком, користувачеві доведеться збільшувати контент вручну. Це стане негативним досвідом.

Перевірити відповідність власного ресурсу вимогам алгоритму допоможе Google Mobile-Friendly test. Програма швидко перевірить сайт. Після закінчення процедури можна прийняти рішення щодо імплементації змін.

Кому потрібна мобільна версія сайту

Google Mobile-Friendly не впливає на десктопну пошукову видачу. Якщо основний трафік приходить на сайт не з мобільних пристроїв, вирішувати цю задачу не обов'язково. Витрати не окуплять себе в найближчій перспективі.

Кожен власник сайту повинен вирішити, чи потрібно робити ресурс дружнім до пошуку зі смартфонів. Якщо він з самого початку не має адаптивного дизайну, витрати можуть бути суттєвими.

Як домогтися позначки «для мобільних»

Існує 3 способи зробити ресурс адаптованим під мобільні пристрої:

  • адаптивна верстка. Написання більш об'ємного коду і використання @media. При завантаженні сторінки визначається розмір екрану. Після цього встановлюються відповідні значення для окремих параметрів CSS (ширина сторінки, розмір шрифтів, розташування зображень). У найскладніших випадках задіюється JS. Реалізація адаптивної верстки вимагає значних тимчасових витрат. Але систематичний методичний підхід надає можливість швидко створювати нові сторінки для наповнення сайту. Завантаження займає більше часу;

  • динамічний показ. Параметри сторінки формуються на стороні сервера, довантажувати відповідний дозволу пристрою код. Швидкість завантаження вище, але навантаження на сервер більше. Буде потрібно додаткова робота на стороні back-end;

  • мобільна версія на піддомені. Адаптований під смартфони сайт розміщується на піддомені (повністю або окремі сторінки). Буде потрібно адаптивна верстка або динамічний показ. Фактично створюється новий сайт, що відіб'ється на вартості реалізації.

Щоб поліпшити ранжування за допомогою Google Mobile-Friendly з мінімальними фінансовими витратами, можна адаптувати під мобільні пристрої окремі сторінки, з яких приходить велика частина трафіку зі смартфонів.