Що таке юзабіліті? Поліпшення юзабіліті сайту SEO – Evolution SEO – Evolution

Що таке юзабіліті? Поліпшення юзабіліті сайту

usabilitiЮзабіліті - термін, що характеризує зручність роботи з сайтом і сприйняття поданої інформації. Його необхідно покращувати на кожному етапі існування ресурсу - від розробки прототипу при проектуванні до організації контенту, що розміщується .

Сайт з гарним юзабіліті допоможе оперативно отримати відповіді на наступні питання:

  • про що цей ресурс?

  • як інформація є ключовою?

  • де що знаходиться?

  • як ним користуватися?

Інтуїтивність пошуку інформації та виконання цільових дій істотно впливає на конверсію. Негативний досвід і бар'єри, що виникають в ході експлуатації (наприклад, форми з 20 пунктами) позбавлять ресурс 50% користувачів, здатних замовити послугу або купити товар. Імовірність повернення 40% поставлених цілей, які досягли користувачі, мінімізується. Тому юзабіліті має критичне значення для комерційних сайтів.

Рішення проблеми

Важливо постійно працювати над юзабіліті. Необхідно керуватися принципами простоти отримання інформації при додаванні нових сторінок і публікації контенту.

Процес поліпшення сайту зачіпає безліч аспектів. Розглянемо найбільш важливі.

usability_1Прискорюємо роботу ресурсу

Зниження конверсії на 4,3% характерно для сайтів, швидкість завантаження яких перевищує 2 секунди. Користувач не хоче чекати. Це особливо актуально, якщо необхідно перейти по декількох сторінках.

Дану проблему вирішить переробка коду, стиснення зображень, кешування. Велика кількість спецефектів на сторінці не впливає на конверсію, так навіщо робити сайт повільніше?

Оптимізуємо контент

Діє правило F-патерну - користувач переглядає сторінку побіжно. Повністю прочитуються перші кілька рядків. Після цього контент проглядається вертикально. Юзер дотримується лівого боку.

Для досягнення найкращих результатів важливу інформацію необхідно згрупувати в лівій частині сторінки. Слід уникати довгих вступів, подаючи основну інформацію.

Реалізувати поставлені завдання допоможе зворотна піраміда, яка відображає значимість контенту:

  • верхній блок. Найширший. Ключова інформація і можливість виконати цільове дію (купити, замовити, зателефонувати);

  • середній блок. Додаткові дані, які допоможуть прийняти рішення зацікавленим, але не визначилися користувачам;

  • нижній блок. Найвужчий. Суміжна інформація. Можливість вивчити інший контент схожої тематики.

Стислість - запорука конверсії

Короткі, зрозумілі речення, написані з використанням доступних цільової аудиторії термінів, забезпечують зручність сприйняття і читання інформації. Згідно з результатами проведених досліджень, в текстах довжиною більше 530 слів більшість користувачів читають лише 28% викладеної інформації. Тому об'ємні статті необхідно розміщувати в крайньому випадку, уникаючи довгих вступів.

Тематичні блокиusability_2

Розбивайте текст на тематичні блоки, розділяючи їх проміжками і підзаголовками. Використовуйте невеликі абзаци. Виділяйте важливі слова, посилання. Це допоможе користувачеві знайти цікаві для його дані при побіжному перегляді.

Видаліть нейтральні зображення, які не стосуються тексту. Вони погіршать сприйняття інформації, ставши відволікаючим чинником.

Хлібні крихти

При глибокої вкладеності сторінок наявність хлібних крихт (ланцюжки посилань, що визначають ієрархію попередніх поточної сторінок) допоможе користувачеві краще орієнтуватися і розуміти своє місцезнаходження. Це особливо актуально для інтернет-магазинів.

Форми

Важливо продумати кількість полів в формах. Їх повинно бути достатньо для успішної взаємодії з сайтом. При першому візиті можна запросити логін, пароль і e-mail. Дізнатися дату народження, номер кредитної картки та ім'я домашніх улюбленців рекомендується пізніше, запропонувавши користувачеві заповнити особистий профіль. Перевантажені форми відлякують багатьох людей.

Існує безліч способів добитися кращого юзабіліті. Кожен сайт індивідуальний, тому слід заручитися підтримкою компетентних фахівців.

Поділитися в соц.сетях