Фільтр пошукової системи - алгоритм (набір алгоритмів), що вивчає показники і вміст сайтів. При виявленні порушень встановлених правил знижується рейтинг ресурсу в пошуковій видачі або він повністю виключається з індексації.

Як уникнути попадання під фільтри:

  • використовувати білі технології просування;
  • наповнювати ресурс якісним, унікальним контентом;
  • використовувати валідний код;
  • відмовитися від технологій «чорної» оптимізації (спамне закупівля посилань, клоакинг);
  • забезпечувати якісне юзабіліті сайту.

Головні компанії, які використовують фільтри, здатні суттєво вплинути на відвідуваність сайту - Яндекс і Google. Вони мають схожі алгоритми перевірки. Дотримуючись вимог одного пошукача, можна уникнути попадання в бан в іншому.

Фільтри Яндекс і вихід з-під них

З недавнього часу Яндекс.Вебмайстер відображає інформацію про те, під які фільтри компанії потрапив сайт. Існує 3 алгоритми, які надають найбільш негативний вплив на позиції ресурсу:

  • «Мінусінськ»;
  • за накрутку поведінкових факторів;
  • АГС.

«Мінусінськ»

Накладає санкції при виявленні SEO-посилань з зовнішніх джерел, здатних істотно вплинути на пошукову видачу. Вийти з-під фільтра допоможе детальний і якісний аналіз посилальної маси. Необхідно видалити більшу частину сумнівних посилань, залишивши тільки з трастових сайтів-донорів. Ця творча робота, що вимагає певного досвіду. Реалізацію даного завдання слід делегувати компетентному SEO-фахівцю.

Санкції за накрутку ПФ

Поведінкові чинники - статистика, що надає можливість оцінити ефективність (корисність) сайту на підставі дій користувачів (час перебування, відмови, переходи по внутрішнім посиланням, рівень конверсії). Якщо фільтр виявляє втручання в природний процес з боку власника ресурсу - накладаються санкції.

Рішення проблеми:

  • відмова від послуг сервісів, які здійснюють накрутку ПФ;
  • комплексний аудит сайту і виправлення технічних помилок;
  • видалення неякісних SEO-посилань.

АГС

Комплексний фільтр, який накладає санкції за ряд факторів:

  • переспам вихідними SEO-посиланнями;
  • велика кількість неунікального контенту;
  • погане юзабіліті;
  • велика кількість дублів .

Вихід з-під фільтра вимагає тривалої переробки сайту - перегляду посилальної маси, наповнення якісним контентом, зміни використовуваних ID, видалення дублів, настройки редиректів.

Фільтри Google і вихід з-під них

Google пред'являє аналогічні вимоги до сайтів. Однак він має більше фільтрів:

  • «Пінгвін». Бореться з неякісною посилальною масою. Видаляємо спамні посилання і технічні помилки. Якщо не вдається прибрати неякісні лінки - їх необхідно відхилити;
  • «Панда». Алгоритм, що потряс світ SEO-оптимізаторів. Через нього перестало працювати більшість старих способів «ледачої» оптимізації. Постраждало більше 20% всіх сайтів світу. «Панда» накладає санкції за биті посилання, неунікальний контент та за велику кількість реклами, нерелевантної тематики сайту. Для виходу наповнюємо ресурс якісними текстами. Видаляємо зайві рекламні матеріали, перевіряємо роботу лінків; 
  • «-30». Карає за використання «чорної» оптимізації, клоакінгу. Знижує позиції в пошуковій видачі на 30 пунктів. Для виходу з-під «-30» відмовляйтеся від заборонених технологій. Це допоможе виправити ситуацію;
  • «Дублюючий контент». Небезпеки піддаються сайти з неунікальним контентом. Важливо приділяти підвищену увагу якості розміщуюваних текстів;
  • «Надмірна оптимізація». Результатом переспама ключовими словами внаслідок дії цього фільтра стане помітне зниження позицій в пошуковій видачі. Щоб уникнути санкцій, необхідно утримувати кількість ключових слів на рівні 6-7%.

Виведення з-під фільтрів невеликого сайту не вимагає значних витрат часу. Отримати максимальний результат допоможуть компетентні фахівці.